BELÉPÉS

E-mail:
Jelszó:

elfelejtett jelszó
REGISZTRÁCIÓ







ELÉRHETŐSÉGEINK

Cím:
Budapest, 9.ker. Gát u. 29.

Mobil:
(+36-20)3-263-981

Email:
horvath.balazs kukac horzrt.hu




Szeretne információkat kapni a www.bjjedzes.hu újdonságairól? Iratkozzon fel nevével, e-mail címével, és rendszeresen elküldjük az aktuális híreket!
Név:
E-mail:
Miről szeretne hírlevelet kapni?

általános
terem bérlés
induló csoportok
B.J.J. edzés




-=CIMKÉK=-

tatamis terem bérlés


KEZDŐ REGGELI BRAZILIAN JIU-JITSU (B.J.J.) EDZÉSEK

Folyamatos tagfelvétel! Csatlakozz Te is!

Edzések helyszíne: Budapest, 9.ker. Gát u. 29.
Nagyvárad téri metrótól pár perc! Haller utca, Mester utca találkozásánál!

Edzések ideje:
Kedd reggel: 6.30-8.00 óráig
Csütörtök reggel: 6.30-8.00 óráig


Érdeklődés, bejelentkezés:
telefon: 06-20-3-263-981
email: horvath.balazs kukac horzrt.hu

Reggeli edzések:

A BRAZILIAN JIU-JITSU (B.J.J.) edzéseink kitűnő hangulatban, baráti, családias hangulatban zajlódnak. Kortól, nemtől függetlenül bárki elkezdheti! Amellett, hogy az elsajátított technikák kitűnőek önvédelmi célokra, az edzések jót tesznek az emberek izomzatának, egészségének, és a személyiségnek is. Ahogy általában a küzdősportok esetén tapasztaljuk, itt is megfigyelhetjük, hogy az edzéseinken résztvevők a mindennapjaikban is nyugodtabbak, kiegyensúlyozottabbak, és magabiztosak lesznek.

Reggeli edzéseinket leginkább azoknak ajánljuk akiknek "nincs idejük" edzeni az egyéb elfoglaltságaik miatt, de munka előtt hetente kétszer hajlandóak felkelni egy picivel korábban önmaguk és az egészségük érdekében.

Csatlakozz Te is! Az első hónap ingyenes!

 

BRAZILIAN JIU-JITSU (B.J.J.):

A földharcosnak a célja az ellenfél mielőbbi földre vitele és feladásra (‘lekopogásra’, ú.n. tap out-ra) kényszerítése.  A földharc  gyakorlása bármilyen életkorban elkezdhető. Sikerélményt, testedzést, kikapcsolódást nyújt. Minden különösebb védőfelszerelés nélkül, teljes erővel, maximális kontaktussal gyakorolható minimális sérülésveszéllyel, hiszen amikor a vesztes érzi, hogy alulmarad egyszerűen ‘kopogással’ jelzi a feladást.

A földharc technikák 3 nagy főcsoportba sorolhatóak.

Földre vitel:

A harc a általában földre vitellel kezdődik. Ezt többféleképpen is kivitelezhető; megfoghatjuk az ellenfél egyik lábát a térdhajlatnál (egylábas földre vitel), átkarolhatjuk mindkét lábát (kétlábas földre vitel), használhatunk klasszikus judo dobásokat is. Megfelelő összekapaszkodás (klincselés, clinching) szintén a segítségünkre lehet abban, hogy feldöntsük a támadót, miközben ő nem tud megütni minket. Általában a földharcban kevésbé járatos emberek rendszeresen alábecsülik a földre vitel sikerességének valószínűségét. Legtöbbször azzal érvelnek, hogy mire a lábra menő BJJ harcos odaér, addig ők fejbe tudják őt térdelni. A földharcosok az MMA (Mixed Martial Arts) rendezvények bebizonyították, hogy ez egyáltalán nincs így.

Pozicionálás:

A különböző feladásra kényszerítő technikákat (ld. lentebb) nem lehet tetszőleges helyzetben alkalmazni, mert ha rosszul kivitelezzük őket, az ellenfél könnyen ki tud belőlük szabadulni. Mindenekelőtt a  földharcosnak domináns pozícióba kell kerülni. Ilyen pozícióból többféle létezik, például a mount, side-control vagy a guard stb. Aki ebben a testhelyzetben tartózkodik, jobb eséllyel tudja támadni a másikat, mint fordítva, ezért nevezik őket dominánsnak. Természetesen megfelelő technikákkal ezekből a helyzetekből is ki lehet szabadulni, ezért az is fontos, ilyen esetben megfelelően tudjunk helyezkedni.

Feladásra kényszerítés

Elterjedtebb neve az angol submission szó. Ezeknek alapvetően három fajtája létezik: ízületi feszítés, fojtás, illetve kompressziós feszítés. Az ízületi feszítés lényege, hogy a különböző végtagokat vagy annak részeit a normális mozgástartományon kívülre próbáljuk kényszeríteni, ezáltal a csontokat összefogó ízületek megfeszülnek, ami intenzív fájdalommal jár a másiknak. A célpont lehet a könyök, csukló, váll, térd vagy boka. Lehetséges a gerinc feszítése is, ez azonban veszélyessége miatt a versenyeken tiltott.

A fojtásnak két fajtája van: vagy a nyaki ütőeret szorítjuk el, amely az agyba jutó véráramot csökkenti, illetve akadályozza meg teljesen, vagy a légcsövet nyomjuk össze, ezáltal fulladást idézhetünk elő.
A kompressziós feszítés abban áll, hogy az ellenfél izmát megfelelő erővel hozzápréseljük a csontjához. Ez például úgy kivitelezhető, hogy a lábunkat megfelelően a másik térdhajlatába illesztjük, majd az ellenfél alsó lábszárát megpróbáljuk minél nagyobb erővel visszafelé nyomni/húzni (mintha például térdelne). Ennek következtében a térdhajlatnál lévő izmok erőteljesen a csonthoz nyomódnak, ami szintén nagy fájdalommal járhat, a nyomás erejének függvényében. Hasonló alkalmazható a felkarra is. Mindegyik módszernél fontos a gyakorlás folyamán, hogy kontrollált módon kell őket végezni, nem maximális erővel, így a sérülésveszély minimális lehet.

Amelyik sportoló érzi, hogy alulmarad, egyszerű kopogással jelzi a másik számára, hogy már nem tud szabadulni. Ilyenkor az submission-t sikeresen végrehajtónak azonnal el kell engednie a másikat.


Telefon: 06-20-3-263-981